Dag 32 Medina del Campo-Tordesillas 26km (670km) - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 32 Medina del Campo-Tordesillas 26km (670km) - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 32 Medina del Campo-Tordesillas 26km (670km)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

12 April 2012 | Spanje, Tordesillas

Na een rustige nacht in het klooster ga ik om half 10 op pad. Ik vervolg de route Sureste naar Tordesillas i.p.v. mijn aanvankelijke reis via Zamora. De route is iets korter wat beter is voor mijn enkel. Het is een grijze dag en frisjes mar het blijft droog. Ik passeer nu telkens de granieten wegwijzers met de restkilometers naar Santiago. Vandaag nog 440km. Dus vanaf nu is het aftellen. Ik loop telkens parallel met de snelweg maar die is gelukkig ver genoeg weg, passeer het wijndorpje Villa de Rueda met een prachtige kerk en kom de ooievaars weer volop tegen. In het mooie heuvelachtige landschap ontmoet ik een herder met 500 schapen waar ik een praatje mee maak. Na 6 uur wandelen kom in aan in Tordesillas m et zijn vele prachtige gebouwen, veelal kerken en een mooie plaza mayor.Ik informeer bij de v.v.v naar de albergue en wat blijkt? Het is een gloednieuwe albergue waarvan ik de tweede gast ben! Het is nog niet eens officieel geopend. Ze zijn zeer behulpzaam en twee medewerkers met camera begeleiden me naar de albergue. Er worden foto´s gemaakt voor de site en de propoganda. Het is een luxe herberg met 10 bedden. ( Antonio tel.983771153) Ik wil vandaag een processie van Pasen zien maar helaas door de vele regen gaat het niet door. Mijn enkel is stabiel maar het blijft onzeker of ik door kan blijven gaan.

  • 12 April 2012 - 16:01

    Bea En Mirna:

    Wat 't weer betreft, je had niet zóveel regen naar Asten te hoeven sturen....
    De grond had 't echt nodig, maar wij hebben er wel genoeg van ondertussen.
    Spooky is de enige die dit weer wel prima vindt, gezien d'r vele uitstapjes.
    See you later, aligator, said the wild crocodile.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tordesillas

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 53186

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: