Dag 33 Tordesillas-Mota del Marque´s 25km (695km) - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 33 Tordesillas-Mota del Marque´s 25km (695km) - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 33 Tordesillas-Mota del Marque´s 25km (695km)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

12 April 2012 | Spanje, Tordesillas

Na een uitstekende nacht wordt ik ´smorgens verrast door alweer sneeuw. Vier uur lang loop ik langs de snelweg door de sneeuw want de mooie langere route door de heuvels durf ik niet te nemen met mijn enkel door die sneeuw. Na de lange sneeuwbui komt de koude wind en regen én de vieze kleigrond wordt een vette modder die zicht vastzuigt aan mijn schoenen die loodzwaar worden. Maar na 7 uur kom ik dan toch aan in het uiterst vriendelijke dorpje Mota met een mooie kerk en kasteelruïne. In het dorpscafé wordt me een biertje aangeboden en de sleutel van de herberg gehaald. Ik hoef deze keer dus niets te vragen. Een vrouw komt met de sleutel van de kleine maar gezellige herberg met twee bedden. Eerst gaat mijn enkel zoals elke dag, een half uur in koud water. Hier maak ik wel een processie mee vanuit de kerk uit 1540. Het dorpje telt 400 inwoners mar vandaag zijn er een veelvoud van mensen hier vanwege de processie. Later in het dorpcafé tref ik de contactpersoon in deze regio van de albergues, Barbara. Ik moet weer op de foto die op Facebook gezet wordt. De komende dagen herkennen de beheerders me want het wordt meteen doorgemaild. Een andere gast in het café belt een paragnost die mijn enkel met gedachten geneest. Binnen 24 uur heb ik nergens geen last meer van. Ik beloof hem plechtig dat ik het geloof.( enkele dagen later blijkt het steeds beter te gaan...)

  • 12 April 2012 - 16:21

    Myriam Nagelkerke:

    Wel druk verkeer tussen ons vandaag hoor! Maar zolang ik in de buurt van mijn pc ben, antwoord ik je graag meteen.
    Zojuist heb ik mijn fiets weer opgehaald, deze moest eens nagekeken worden voordat het zeeseizoen begint en ik ben niet handig genoeg om zelf een band te plakken.
    Met de rode fietstas met rozen weer door de stromende regen naar huis terug. Wat ligt mijn tuin er leuk bij en alles loopt zo prachtig uit.
    Het gaat goed met je begrijp ik. Behalve met je enkel.
    Houd je rug het goed en hoe vaak heb je telefonisch contact met thuis?
    Bea bofte enkele weken geleden geweldig met die prachtige zomerweek in Zeeland. Hoewel het leven daar altijd goed is...
    Prettige komende dagen Henrie en tot wederlezen.

    Myriam

  • 12 April 2012 - 16:35

    Karin:

    hoi henrie het gaat goed daar dus!

    geniet ervan!

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tordesillas

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 757
Totaal aantal bezoekers 53193

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: