Dag 50 Santiago - Barcelona-Amsterdam - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 50 Santiago - Barcelona-Amsterdam - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 50 Santiago - Barcelona-Amsterdam

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

23 April 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Na een lange avond met het afscheidsetentje samen met de 3 Fransen en het slenteren rond de kathedraal bij duisternis ga ik na middernacht te bed in mijn hostal. Vandaag krijg ik een prachtige rondleiding in de torens en op het dak van de kathedraal. De gids vraagt me om mijn credencial ( mijn in het Latijn geschreven bewijs van het volbrengen van de pelgrimstocht)te tonen aan de andere mensen van de rondleiding die verbaasd aanhoren dat ik gisteren na 7 weken wandelen gearriveerd ben in Santiago. Aansluitend ga ik naar de mis van 12 uur waar de priester de Hollander noemt die van Alicante naar Santiago is gelopen. Hij vertelt nog een heel verhaal over de andere camino dan de fysieke, nl. de innerlijke camino. Helemaal volgen kan ik hem niet, ook al omdat hij moeilijk te verstaan is en mijn Spaans niet toereikend is maar ik heb wel begrepen wat hij bedoelde. De woorden camino en peregrino waren daarna nog vaak te horen en dat deed me goed. Nu nog een paar mooie foto´s rond de kathedraal en vanavond met de bus naar het vliegveld. Daar neem ik vannacht een vlucht naar Barcelona en morgenochtend al vroeg een vlucht naar Amsterdam. Mijn rugzak staat gestald bij de bureau van de peregrino´s dus ik kan vanmiddag nog heerlijk slenteren door de smalle straatjes van Santiago. Frans, bedankt voor de tip van youtube, het is inderdaad zo mooi als daar te zien is. Allemaal tot snel ziens en bedankt voor alle reacties!!! Ik ga de foto´s nu downloaden. Hasta pronto. Henrie

  • 23 April 2012 - 13:50

    Jacques:

    Hey broer

    Mooi einde van een mooie tocht.
    Ik heb de tocht gevolgd, (ook via Google Earth) Je moet wel een doorzetter zijn om die te volbrengen.

    Goede reis naar huis terug...
    Jacques

  • 23 April 2012 - 18:01

    Jose Joosten :

    Proficiat,
    Wat geweldig het is je gelukt ..de uitdaging.

    Goeie reis naar huis

  • 23 April 2012 - 19:04

    Jan Jacobs:

    Henrie

    Gefeliciteerd! Je bent nu officieel lid van de club van echte helden. En belangrijker nog: je hebt vooral genoten van de tocht.
    Goede terugreis!

  • 01 Mei 2012 - 19:49

    Gertrud:

    Proficiat wat een prestatie in alle opzichten. Nu weer thuis en alles weer " gewoon"???. Ben benieuwd naar een live verslag!

  • 04 Mei 2012 - 13:14

    Ton Van Werde:

    Heel knap gedaan. Proficiat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 53198

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: