de eerste dag - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: henriejacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

05 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Na een prima vlucht naar Alicante ben ik naar het centrum gelopen met een Spaanse studente die Engels leerde om daar les in te gaan geven. Dus het eerste gesprek ging van Spaans naar Engels en omgekeerd.Dat was een goede start om voorzichtig met het Spaans te beginnen. Maar nu, na een dag gaat het al een stuk beter en kan ik me prima redden en vertellen over mijn plannen. De mensen hier vinden het allemaal geweldig om te horen. Ik heb een goedkope kamer gevonden vlak aan het strand en het centrum. Bovendien begint mijn route zowat naast de deur. Vanavond paella gegeten, dat moet je hier geprobeerd hebben, wel ontzettend in de olie, als ik daar maar geen last van krijg morgen... Morgenvroeg wil ik tussen 6 en 7 uur aan de wandel zijn want de eerste etappe is meer dan 30km. naar Novelda. Daar heb ik al naar gebeld voor mijn eerste gratis overnachting. Ook dat bellen ging gemakkelijker dan gedacht.Gelukkig maar! Ontbijten gaat hier niet in dit hostal, dat wordt crackers en water onderweg. Koffie komt wel later in een dorpje onderweg. Vanaf nu zal het wel een week duren voor mijn volgende verslagje aangezien ik niet voor Albacete een internetverbinding verwacht. Hasta luego!!

  • 05 Maart 2012 - 18:15

    Jacques:

    Hey broer, veeL plezier en afzien, haha.

  • 05 Maart 2012 - 18:57

    Kim :

    Succes op/in je nieuwe schoenen?
    En genieten onderweg!

  • 05 Maart 2012 - 19:03

    Gerrit:

    Het begin is er.
    Ben reuze benieuwd naar het verslag van de eerste week. Succes morgenvroeg en hopen dat de paella niet dwars gaat zitten.
    groet, Gerrit

  • 05 Maart 2012 - 19:16

    David Van Tuel:

    Veel succes en veel plezier met je avontuur.

  • 05 Maart 2012 - 21:37

    Petra:

    Super dat je eerste dag zo goed verlopen is. Geniet er lekker van en succes de komende week. Groetjes Petra

  • 05 Maart 2012 - 21:37

    Mirna Jacobs:

    Hey! Leuk om te horen dat je al meteen contact hebt gehad met locale mensen! En dan komen morgen al meteen je zelfgemaakte repen van pas, handig hoor :)
    Nou, iig super veel succes morgen, want dan begint het eigenlijk pas echt. Dus, zorg dat je ervan geniet!

  • 05 Maart 2012 - 22:11

    Dave Jacobs:

    Fijn dat alles goed is gegaan, succes de komende week. Geniet ervan!

  • 06 Maart 2012 - 08:40

    José:

    Ha, op het moment dat ik dit schrijf ben jij al uren onderweg op de eerste tocht, en zal je de koffie al ophebben.
    Leuk dat je meteen contact had en dan van engels naar spaans en omgekeerd, is mooi om er in te komen.
    Vanaf nu zal het wel alleen maar spaans zijn, haha.
    Dat je veel fijne tochten met leuke ontmoetingen mag hebben, en aan die olie daar wen je wel aan,

    groetjes

  • 06 Maart 2012 - 08:44

    Irene:

    Ha pap, fijn om te horen dat je voorbereiding van de Spaanse taal nu al vruchten afwerpt! Ik zou inderdaad uitkijken met al dat Spaanse eten dat drijft in de olijfolie, maar hopelijk valt het mee. Veel succes de komende paar dagen (en de weken daarna)!

  • 06 Maart 2012 - 08:54

    Frans En Nelly:

    Hoi Henrie,
    Geniet van je tocht en de ontmoetingen en wat het eten betreft, ook daar zijn engeltjes voor...
    lieve groetjes

  • 06 Maart 2012 - 18:07

    Ton Van Werde:

    Beste Henrie, Ik hoorde van je vrouw dat je aan een pelgrimstocht bent begonnen. Bij deze, wil ik je veel succes toe wensen en nog bedanken voor je inzet bij de Hersenstichting collecte.
    Buen viaje y adios.
    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 53276

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: