nog 5 weken voor mijn vertrek! - Reisverslag uit Asten, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu nog 5 weken voor mijn vertrek! - Reisverslag uit Asten, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

nog 5 weken voor mijn vertrek!

Door: henriejacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

28 Januari 2012 | Nederland, Asten

Het aftellen begint nu echt voor mij.Nog 5 weken en dan gaat mijn reis toch echt beginnen. Vorige week ben ik met Bea naar de pelgrimshoeve in Vessem geweest. Daar hebben we een winterwandeling gemaakt met het thema 'de pelgrimstocht als metafoor voor het leven'. Door de vele korte gesprekken met medepelgrims geeft het mijn voorbereiding een extra verdieping en Bea een beter inzicht. Twee weken geleden waren mijn nieuwe wandelschoenen(die ik ook voor de trektochten in de bergen gebruik) eindelijk na vele weken vertraging binnen! Na twee weken kortere wandelingen heb ik vandaag 30 km. gewandeld en pijnlijke voeten zijn het gevolg. De schoenen zijn nog stug van leer dus nog een aantal van zulke tochten zijn nodig om ze goed in te lopen. Morgen een korte tocht van 15km met trekkersrugzak gevuld lopen naar Nederweert. Ik ben nu enkele boeken over pelgrimeren aan het herlezen, altijd leuk ter ontspanning en ik wil nog wat favoriete muziek op mijn mp3 zetten.Verder nog af en toe Spaans leren, herhalen van het geleerde, en dat was het dan wel zo'n beetje. Oh ja, mijn gezin tracteert me nog met een afscheidsetentje met nog een verrassing...ben benieuwd! tot later weer.

  • 28 Januari 2012 - 21:43

    Petra:

    Spannend zeg...het aftellen kan beginnen. Grappig is dat ik op dit moment een boek aan het lezen ben over 5 vrouwen die een pelgrimstocht maken naar Comp. en ook een wat minder bekende route nemen. Het gaat vooral over de relaties en gedachtes van de dames maar toch.. Het is leuk om tussen alles door wat te lezen over de streek, de kloosters, ruines, bijna vergeten dorpjes enz. Zo krijg ik een beetje een beeld van wat jou te wachten staat, sumier beeld maar goed beter iets als niets toch? Het lijkt me geweldig om te doen maar ook erg confronterend en je wordt, denk ik, heel erg terug geworpen op jezelf...goed natuurlijk maar niet altijd gemakkelijk...maar ja daar gaat t juist ook om denk ik zo.. Groetjes van mij, ook voor Bea en de 2 dames. Petra

  • 29 Januari 2012 - 08:48

    Jan Stevend:

    Hallo Henrie
    Veel succes op je Camino del Sureste
    neem de tijd en geniet !!
    Ik wens je vele mooie en indrukwekkende ontmoetingen op je pelgrimsreis
    Bon camino y ultreia
    Jan Stevens
    Beek

  • 29 Januari 2012 - 11:43

    Mirna:

    Jaja, ik zal vandaag je muziek op je mp3 zetten hoor. Maar lijkt me beter als ik dat doe wanneer je terug bent uit Nederweert. Kun je meekijken? :)

  • 30 Januari 2012 - 11:15

    Kim :

    Hoi Henri, De temperatuur zal er anders zijn. Dat is niet handig, schoenen te laat aankomen en inlopen! Lijkt het erop dat je met oude schoenen moet starten? Die zitten meestal ook als een second skin.

  • 30 Januari 2012 - 12:20

    Frans En Nelly:

    Hoi Henrie
    Ik heb net een boek gelezen over een vrouw die een pelgrimstocht naar Rome is gelopen over de oude wegen.
    indrukwekkend! Ik wens je veel inspiratie en mooie wandeltochten en fijne ontmoetingen toe.
    Lieve groetjes van Nelly

  • 31 Januari 2012 - 13:56

    Myriam Nagelkerke:

    Hoi Henrie, dit verlangen van je om een grote stap te zetten, volg ik al zolang. Nu gaat het er van komen en ik lees met spanning. Toen je enkele weken geleden bij me was straalde je ook zoveel levenslust en ook trots uit dat ik je graag alle volgende weken zal blijven volgen.
    Met de spreuk ben ik het ook eens en het gaat je lukken. Misschien op heel andere wijze dan je denkt of hoe het hoort. Misschien komen er prachtige vergezichten in veel opzichten en ik wens je dat ook toe.
    Tot volgende keer!

  • 21 Februari 2012 - 08:20

    Ronald:

    Henrie, veel succes met je tocht. Geniet ervan!!!

  • 24 Februari 2012 - 18:55

    Marjo, Twan En Koen:

    Nog 10 dagen, het echte aftellen gaat beginnen..
    We wensen je heel veel plezier en succes bij deze tocht.
    Marjo, Twan en Koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Asten

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 53275

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: