Nog enkele dagen - Reisverslag uit Asten, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Nog enkele dagen - Reisverslag uit Asten, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Nog enkele dagen

Door: henriejacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

27 Februari 2012 | Nederland, Asten

Hieronder,bij de foto's, vind je een overzicht van de vele pelgrimsroutes in Spanje en roodgedrukt een gedeelte van mijn route vanuit Alicante. Na Zamora neem ik de route naar Santiago en dan door naar de kust bij Finesterre. In totaal zo’n 1300km. Ik wil graag met mijn blote voeten in de Middellandse zee beginnen en met blote voeten in de Atlantische Oceaan eindigen.
Zondagnacht om 4 uur brengen zwager Pierre en vriend Gerrit me naar vliegveld Weeze om vandaaruit naar Alicante te vliegen. De avond ervoor neem ik afscheid van Bea en mijn dochters Mirna en Irene. Afgelopen zondag hadden we als gezin een etentje, samen met mijn zoon Dave, die al afscheid kwam nemen. Vooraf een creatieve verrassing in een atelier in ons dorp. We hebben daar nl. met zijn allen iets van klei gemaakt rond het thema van mijn vertrek. Dat leidde tot verrassend mooie creaties wat natuurlijk niet vreemd is bij zo’n creatieve familie! Daarna werd nog symbolisch een vogelhuisje door ons allen beschilderd: ik ben de vogel die uitvliegt en die terugkomt naar zijn nest.
Ik kom al vroeg aan in Alicante, 9 uur in de ochtend. Ik blijf deze maandag in de stad om rustig te acclimatiseren en te genieten van het strand, de mooie gebouwen en de Spaanse taal. Ik zoek hier een hostal op voor de nacht. Dinsdag vertrek in dan naar Novelda, een tocht van ongeveer 28km. waar ik slaap in een refugio. Deze zal ik daags tevoren reserveren omdat ik anders de kans loop aan een gesloten deur te komen, aangezien ik waarschijnlijk de enige pelgrim ben. Ik verwacht dat ik pas na een week, in Albacete, te kans krijg om een internet verbinding te krijgen voor mijn eerste verslag in Spanje. Dus eind van volgende week!! Hieronder de ervaringen van iemand die tijdens een periode van hitte liep… (elke dag 40 graden)

De ervaringen van een pelgrim die deze tocht vorig jaar gelopen heeft:
“ Enige kennis van de Spaanse taal is aan te bevelen. Vele malen was telefoneren voor een gesloten overnachtingplaats noodzakelijk. En de Spanjaarden in de binnenlanden spreken hoogst zelden een vreemde taal!” Voor beginnende en zelfs voor doorgewinterde Pelgrims is deze route de meest zware, dodelijk saaie, eenzame,barre, in de zomer bloedhete route, die bovendien verstoken is van een fatsoenlijke infrastructuur aan Refugios (onderkomens voor pelgrims). Kennelijk durft niemand dit expliciet te noemen, vandaar deze duidelijke waarschuwing! De echte diehards zullen de route na dit verslag juist willen lopen!!”
Dit verslag, te lezen en zien met mooie foto’s is te zien op www.pelgrim-helmut.nl onder reisverslag Camino de Levante. Deze route loopt parallel aan de Sureste die ik loop. Enkele etappes zijn zelfs gelijk. Het verslag heeft mij gesterkt om dit te gaan doen. Doordat ik tijdens vele weken weinig afleiding zal ervaren, kan ik mijn hoofd eens goed leeg maken zodat er ruimte komt voor nieuwe ideeën en inzichten. De saaie en dorre omgeving en uitgestrekte vlaktes zijn voor mij een mooie uitdaging. Bezig zijn met lopen, lopen en lopen, heerlijk lijkt me dat!




  • 27 Februari 2012 - 20:54

    Wim:

    veel succes hoe ons op de hoogte
    gr wim

  • 28 Februari 2012 - 16:55

    Frans En Nelly:

    Hoi Henrie
    We wensen jou een hele mooie inspirerende camino met mooie slaapplaatsen. Vraag elke dag aan de "engeltjes" een mooie slaapplaats en je zult hem krijgen. Doe ik ook altijd tijdens motorvakanties en zelfs in de meest onbewoonbare gebieden kwam er een mooie slaapplaats.
    Lieve groetjes van Frans en Nelly

  • 28 Februari 2012 - 19:00

    Gerrit:

    de grote dag komt nu echt in de buurt.
    we zullen het meelezen

    gr Gerrit

  • 29 Februari 2012 - 18:52

    Kim :

    Ik wens je een goede tocht in goede gezondheid, een tocht als een pelgrim, waarin jij je één kunt voelen met de energie van het universum.

    warme groet, Kim

  • 01 Maart 2012 - 11:36

    Fons:

    Henrie,
    We zullen elkaar helaas niet treffen op de route. Ik start 25 maart de camino Levante. Je loopt dus 3 weken op me voor. Ik zal je denk ik af en toe tegenkomen in het gastenboek van een albegue. Ik wens je het allerbeste, weinig blaren, zachte bedden en heerlijk eten. En vergeet niet de weg is het doel. groet Fons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Asten

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 53271

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: