De voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: henriejacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

23 November 2011 | Nederland, Amsterdam

"We moeten begrijpen dat we hier zijn met een reden, en daar achter gaan staan.
Dan kunnen we onze weg gaan zonder angst omdat we weten dat iedere stap zin heeft."

Ik startte met een zelfstudie Spaans, een werkboek met 4 luister cd’s. Die heb ik in een jaar doorgewerkt met een strak leerschema. Mijn collega Junior kon me veel helpen met de juiste uitspraak en vragen over de taal. Inmiddels kan ik me wel redden met mijn bescheiden kennis van de Spaanse taal en ga nu de resterende 3 maanden mijn woordenschat vergroten.

Een puzzel was het uitzoeken van de juiste route. Na veel lezen en bestuderen van de vele routes naar Santiago besloot ik een vrij onbekende ruige route te nemen die diagonaal door heel Spanje gaat. Van zuidoost naar noordwest, genaamd de Camino del Sureste. Aanvankelijk zou ik een deel van de route lopen. Maar na veel lezen en bedenkingen kwam ik tot de conclusie dat ik deze kans misschien geen tweede keer zou krijgen in mijn leven: een complete camino uitlopen in één keer.

Ik werd lid van het Genootschap van St. Jacob (hoe toepasselijk ) zodat ik mijn noodzakelijke pelgrimspas kreeg. Die heb ik nodig om te overnachten in de refugios (“veilige plek”, goedkope onderkomens) én om mijn stempels onderweg te verzamelen. Ik schafte meteen het praktische boek over pelgrimeren aan waar ik veel info in vond.

Ik heb onlangs de benodigde 8 weken betaald verlof gekregen, dagen die ik de afgelopen jaren opgespaard had.

Het wordt een low-budget reis. Bij vele refugios betaal je een klein bedrag voor het slapen en het ontbijt. Ik heb het afgelopen jaar wat geld opzij gelegd van overwerk en extraatjes en wil ook het geld van de spaarloonrekening die in jan. vrijkomt gebruiken. Hierdoor hoef ik niet aan ons spaargeld te komen.

Afgelopen jaar heb ik wat lichtgewicht materialen aangeschaft die vervolgens weer uitgeprobeerd zijn in de twee trektochten die ik dit jaar gemaakt heb: in juni/juli in Schotland ( de West HighlandWay) en in september in Oostenrijk, een huttentrektocht in het hooggebergte.

Ik heb bij RyanAir een goedkoop vliegticket naar Alicante geboekt.

Tijdens een landelijke bijeenkomst van het Genootschap in Utrecht heb ik afgelopen maand routes en kaartmateriaal aangeschaft die ik de komende maanden ga bestuderen en uitwerken. Daarnaast heb ik het Loneley planet boek van Spanje aangeschaft dat een zeer uitgebreid naslagwerk is voor reizen in een bepaald land. Ook daar zal ik nog menig uurtje in lezen en bestuderen.

  • 27 November 2011 - 11:23

    Joost:

    Hoi,

    Harstikke leuk dat we zo bij kunnen houden hoe het jouw daar vergaat.
    Ook een mooie foto. Komt er erg bekend voor......

    Gr. Joost


  • 27 November 2011 - 13:29

    Gerrit:

    Leuk, dat we je op deze manier kunnen volgen.
    Veel plezier met de verdere voorbereidingen

  • 27 November 2011 - 14:31

    Kim:

    Leuk om het proces en jou weg te volgen

  • 28 November 2011 - 14:52

    Jose:

    Ha Henrie, een goeie voorbereiding is het halve werk, en jij bereidt je wel heel goed voor. Fijn om je op deze manier te kunnen volgen, ga ik ook zeker doen.
    Groetjes

  • 29 November 2011 - 09:32

    Frans En Nelly:

    Henrie, we gaan je volgen en wensen je heel veel loopplezier en een goede reis in goede gezondheid. Als de reis zo goed wordt als de voorbereiding dan zit het wel snor.

  • 08 December 2011 - 20:53

    Yvette:

    Hoi Henri,
    Eindelijk vond ik tijd om te lezen. Wauw, klinkt goed! Pas maar op, het (lange) reizen werkt verslavend... Ik mis Suriname nog steeds, wat was dat een top tijd. Ik heb mijn fotoboek inmiddels af.
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen.
    Groetjes, je nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 53274

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: