dag 2 en 3: Novelda en Sax - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu dag 2 en 3: Novelda en Sax - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

dag 2 en 3: Novelda en Sax

Door: henriejacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

07 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Ik lag gisteren in Alicante al vroeg in bed, moe van alle indrukken. Daardoor was ik om half 5 al klaarwakker en ben maar opgsestaan en om kwart over 5 was ik al aan de wandel. Het werd een lange dag, ook omdat ik twee keer stukjes verkeerd liep door de aanleg van een snelweg en ik de pijlen niet kon vinden. Al met al 40km. gelopen waar ik 10 uur over deed. De eerste gele pijl was wel een mooi moment, evenals de eerste stempel in de basiliek van Alicante. Het werd meteen een warme dag, door een woest landschap, bergachtig met hier en daar een boerderij die er verlaten uitzag. Pas na 5 uur wandelen een dorpje binnen waar ik meteen een kroeg opgezocht heb voor het bijvullen van mijn watervoorraad. In Novelda, mijn eindpunt van de tweede dag, kreeg ik een gratis overnachting in een groot gebouw met alle voorzieningen voor een zelfvoorzienende gast. Alleen, sinds december 2011 was er niemand meer geweest en ik was dus de eerste pelgrim van dit jaar.
Dag 3 maar wat rustiger aan gedaan. Weer een droge zonnige dag,korte broek en T-shirt weer. Vandaag 23km. wat gemakkelijk te doen was. Weer bergachtig en kastelen onderweg. Die hebben ze hier genoeg. De vorige beheerder gaf me het adres en tel.nr. van een 3 sterrenhotel maar ik als peregrino hoef maar 20 euro te betalen. Daarvoor krijg ik een welkomsdrankje, tappas, een 1,5ltr.fles water voor morgen, een luxe kamer en ontbijt. Niet slecht voor een ´zwerver´want zo voelde ik me even binnen tussen de goedgeklede gasten. Ik kwam net met modderschoenen uit de beek en rook ook niet al te fris meer ha.
Morgen probeer ik een adresje te vinden halverwege een lange route want ik moet niet te hard van stapel lopen de eerste week. Ga dadelijk bellen.
Tot nu toe vind ik het geweldig. Vriendelijke mensen, mooie natuur en prima slapen en eten. Tot de volgende keer!! p.s. de goed geoliede paella gaf gelukkig geen problemen en de schoenen doen het ook prima, nog geen blaartje te bekennen.

  • 07 Maart 2012 - 17:30

    Jose:

    he je gaat toch niet als een zwerver door het spaanse land, je hebt zo te zien nog heel wat kilometers te gaan.
    Leuk te lezen dat het je al goed bevalt.
    Hier is het weer winters koud, 7 graden en regen....
    dus geniet van het zonnetje
    groetjes

  • 07 Maart 2012 - 17:52

    Mirna En Bea:

    Leuk om te lezen hoor! En ook leuk dat je even wat foto'tjes erbij doet ;p

    Maar, natuurlijk is het allerbeste nog dat je vandaag lekker verwend bent, want een drie sterrenhotel is niet nix. Dat hadden we niet afgesproken he! Grapje.

    Wij vermaken ons hier ook nog wel hoor, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

  • 07 Maart 2012 - 19:30

    Irene:

    Ha pap,
    Ik had niet verwacht om al zo snel weer een bericht van je te horen, dus ik was aangenaam verast toen ik mijn mailbox opende. Leuke foto's en gelukkig gaat alles prima. Hier in Middelburg zit ik midden in de stres van de vele examens die ik de komende tijd moet maken; dat contrasteert nogal met de hoogstwaarschijnlijk ontzettend rustige routes die jij loopt. Geniet daar maar van!

    Tot over een aantal weken!

  • 08 Maart 2012 - 22:35

    Dave Jacobs:

    Hoi Pap,

    Fijn om te horen dat je lekker aan het genieten bent. Leuk die foto's! Mooie omgeving ook, veel succes de komende weken.

    groeten Dave

  • 09 Maart 2012 - 10:12

    Petra:

    En we zitten hier helemaaaal niet jaloers te zijn op "het wandelingetje in het zonnetje" van jou daar in Spanje...nee hoor, we zijn hier keiblij met de regen, droog dagje en mooie huizen en straten om ons heen!!! Nee geintje hoor, geniet vooral van alles wat er is...en blijf vooral ook berichtjes en foto's mailen dan genieten wij hier ook een beetje mee. PS "we" zijn Gerrit en ik hoor ik voel me nog teeds geen koningin....

    Gr Petra

  • 09 Maart 2012 - 13:33

    Yvette Jacobs:

    Hoi Henrie,
    Leuk om te lezen dat je reis is begonnen. Geniet van de omgeving en alles wat je mee maakt.

    liefs Yvette

  • 09 Maart 2012 - 18:47

    Frans En Nelly:

    hoi Henrie
    Wat knap dat je direct al zoveel km gelopen hebt, de kop is eraf, nog maar 1100, of zo??
    Blijf ervan genieten en ons op de hoogte te houden zodat wij mee kunnen genieten..

  • 11 Maart 2012 - 09:47

    Joost:

    Hoi,

    Klinkt allemaal heel goed. Zon, lekker eten en veel wandelen. Mooie foto's ook.

    Veel plezier

    Gr. Joost

  • 11 Maart 2012 - 11:13

    Jacques Jacobs:

    Ik ben stiekem een beetje jaloers en trots op je. Die foto "met de voeten in de Middelands zee" heb ik gepost op Facebook, daar heb ik leuke reacties op gehad....en bedankt voor de verjaardags kaart uit Alicante,

    Groet Jacques

  • 11 Maart 2012 - 11:21

    Chris & Paulien:

    Leuke verhalen en mooie foto's! geniet van het avontuur!

    Gr. Chris & Paulien.

  • 11 Maart 2012 - 13:14

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrino Henrie,

    Je hebt een prachtige pad uitgekozen!
    Je hoeft slechts de gele pijpen te volgen... en het is heer rustig, weinig reisgenoten of pelgrims. Henrie geniet van de prachtige natuur.

    Buen Camino,


  • 11 Maart 2012 - 15:59

    Gertrud:

    Hoi Henrie ik ga je ook volgen. Leuke foto's. Ben benieuwd wat je gaat meemaken allemaal. Fijn dat het tot nu toe goed gaat! Hier schijnt de zon nu ook, lekker lente. Groetjes Gertrud

  • 11 Maart 2012 - 18:40

    André En Christine:

    Hallo Henrie,
    nu wij dit schrijven zit je eerste week pelgrimeren erop. Super om je van zo dichtbij te kunnen volgen.
    Gelukkig heb je een goede start gemaakt en is alles soepel en goed verlopen.
    Wij wensen je voor de tweede week veel succes, en hopen dat deze net zo verloopt als je eerste week.
    Groetjes uit Tungelder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1265
Totaal aantal bezoekers 53271

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: