Dag 36 Villalpondo-Benavente 32km (768km) - Reisverslag uit Benavente, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 36 Villalpondo-Benavente 32km (768km) - Reisverslag uit Benavente, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 36 Villalpondo-Benavente 32km (768km)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

12 April 2012 | Spanje, Benavente

Van half 7 tot half 4 (9uur) ben ik onderweg en de laatste 2 uur zijn best zwaar door vermoeidheid. Het eerste uur is het donker en ben ik niet zeker of ik wel goed loop door de weidepaadjes. Daarna wordt het snel licht en passeer ik 2 kleine dorpjes. In het laatste dorpje komt een rijdende winkel en daar koop ik wat fruit. Vandaag weer de lange uitgestrekte veldwegen die oneindig lijken. Vijftien km voordat in Benavente binnenloop zie ik het al liggen in een kaarsrechte weg voor me. Geloof me, dat is niet motiverend wandelen. Maar het weer is prima, droog. Eenmaal in Benavente loop ik nog twee uur voordat ik aankom in de albergue, een voormalig treinstationnetje. Maar hier wordt duidelijk dat je weer terug moet gaan om de sleutel bij de lokale politiepost op te halen, anders geen stempel. Gelukkig is er net voor mij een fietsende pelgrim en hij leent me zijn fiets waardoor het allemaal meevalt. (dus wandelaars, bij binnenkomst van de stad vragen naar de politiepost!) Er ariveren nog 8 fietsers die de camino Levante doen. Ze zijn allemaal een week geleden (paasvrij) gestart. De albergue is zeer primitief, geen warm water(gastank leeg) en vele lampen branden niet en de kamertjes zijn klein en volgepropt met stapelbedden. Dat wordt vroeg vertrekken hier.

  • 13 April 2012 - 21:00

    Peter:

    he henry leuk stadje benavente we hebben hier met de klontenjongens vele gezellige avonden gehad!!! veel succes nog verder gr peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benavente

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 53230

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: