La Roda -Minaya 18km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu La Roda -Minaya 18km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

La Roda -Minaya 18km

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

21 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Lekker uitslapen en ontbijten in dorp. Half 10 ben ik aan de wandel.Alweer T-shirt weertje. 23 graden. Alweer lange rechte paden en urenlang volg ik de route van Don Quijote die in deze regio te vinden is. Na een korte tocht van 5 uur ben k in Minaya. Daar bel ik mijn contactpersoon die me tegemoetkomt op de fiets, wat nogal bijzonder is want fietsen dat doet niemand hier. Hij brengt me naar de plaatselijke sporthal waar ik me kan douchen en kan installeren op twee keiharde turnmatjes in een soort ketelhok dat tjokvol staat en alle ketels lawaai maken. Na lekker gegeten te hebben, de prachtige gotische kerk uit 1200 bezocht, boodschappen gedaan en wat gepraat met de mensen daar, beleef ik een slechte nacht. Het lawaai is niet te harden en ik verhuis naar de grote zaal maar de matjes zijn zo hard dat ik slecht slaap en heel vroeg graag opsta.( op verzoek van een pelgrim ga ik vanaf nu de onderkomens benoemen en tel. noteren. Sporthal, Tel Jesús de congere, ja echt, 0034-615680385 altijd dag van tevoren aanmelden en op dag van aankomst weer even bellen. ) Tip; de laatste dagen laat ik iemand bellen, vvv, gemeenteambenaar,kroegbaas,scheelt mij dure belminuten. Wat de kilometers wandelen betreft, hou ik het nieuwste boekje van de Sureste aan. Overal lees ik nl. anderen afstanden genoemd. Het boekje is op div. plaatsen in de refugios gratis mee te nemen. Ze hebben hier concurentie van de Camino Levante, vandaar denk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 53269

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: