Dag 37 Benavente-Santa Marta de Tera - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 37 Benavente-Santa Marta de Tera - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 37 Benavente-Santa Marta de Tera

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

12 April 2012 | Spanje, Santa Marta de Tera

Ik vervolg mijn route naar Santiago nu via de Camino Sanabrés. Het zijn 13 etappes van in totaal ongeveer 334km.
Vanaf gistermiddag tot vanmiddag ben ik ziek, zwakjes, misselijk. Daarna gaat het gelukkig beter, ik drink veel. Negen uur te lopen vandaag alweer. Zeer afwisselend landschap waarbij de enorme hoeveelheden populieren opvallen. Het schijnt te maken te hebben met de grote hoeveelheden water die hier terecht komen via enorme lange betonnen watersystemen. Ik loop lange tijd langs de brede rivier de Tera. Ooievaars vliegen telkens laag over, ik zie wilde zwijnen met jongen en twee reeën. Bij een rustplaats schiet een slang weg. Ik prik altijd met mijn stok op de plek waar ik wil rusten in het hoge gras. Dat bleek nu dus nuttig. In Santa Marta haal ik de sleutel van de primitieve albergue in het café tegenover de kerk (Bar Stop, albergue de peregrinos tel 980649050) Vandaag alweer alleen koud water. De kerk is mooi, van de 11de eeuw en ik blijf er even in zitten.Ik haal mijn avondeten (bonen met vlees uit blik) in het enigste kleine winkeltje waar je moet aanbellen voordat ze opendoen. Volgende maand gaat een nieuwe grote albergue open, mis ik weer net dus.

  • 12 April 2012 - 19:02

    CHristine Smeets:

    Hallo Henrie,
    Fijn weer van je te horen (lezen).
    Wat ben je toch sterk om, ondanks je zere enkel, toch door te zetten. Ik neem mijn petje voor je af.
    Mooi om in jouw verhalen te lezen hoe jij de dingen ervaart en er tegenaan kijkt. Je bent in alles een echte pelgrim.
    Hier weinig nieuws aan het front. Alles gaat gewoon zijn gangetje.
    Afgelopen zondag (paaszondag) zijn Bea en Irene hier geweest. Gezellig. Ik had Irene al lange tijd niet meer gezien. Leuk om even te hebben bijgepraat. In Asten gaat alles ook z'n gangetje.
    Nou Henrie, hou je taai. Pas goed op jezelf.
    Groetjes, Christine

  • 12 April 2012 - 21:53

    Myriam Nagelkerke:

    Ha Henrie, het is nu bijna middernacht en ik ben blij dat ik vandaag al je reisverhalen heb kunnen lezen.
    Ik begin me een beeld te vormen van deze tocht en je roept veel vragen bij me op.
    Daar zullen we het beslist nog over hebben.
    Voor vandaag wens ik je alweer een goede dag toe met mooie vergezichten en bovenal nspirerende gedachten.
    Is je tocht veel anders/mooier dan je je had voorgesteld?
    Dag en tot later!

  • 13 April 2012 - 08:32

    Andrè:

    Hoi Henry
    Hier is het ook koud en nat, herfst lijkt het wel. Ik loop over de dijk in Aijen en voer de dijk inspecties uit. Gisteren in Gennep geïnspecteerd waar, net als bij jou de ooievaars klepperden en laag overvlogen. Dat zijn de mooie momenten die je kunt pakken.
    Ik lees dat je nog steeds last van je enkel hebt. Ik wens je de energie toe om te herstellen zodat je wat makkelijker verder kunt.
    Beste pelgrim hou je taai!

  • 13 April 2012 - 08:32

    Andrè:

    Hoi Henry
    Hier is het ook koud en nat, herfst lijkt het wel. Ik loop over de dijk in Aijen en voer de dijk inspecties uit. Gisteren in Gennep geïnspecteerd waar, net als bij jou de ooievaars klepperden en laag overvlogen. Dat zijn de mooie momenten die je kunt pakken.
    Ik lees dat je nog steeds last van je enkel hebt. Ik wens je de energie toe om te herstellen zodat je wat makkelijker verder kunt.
    Beste pelgrim hou je taai!

  • 13 April 2012 - 09:04

    Jose:

    ziek, zwak en misselijk en dan toch "gewoon" 9 uur lopen, je bent een echte pelgrim... Straks ga je hier zeker ook te voet naar je werk, fluitje van een cent.
    hey fijn weer wat van je te lezen, hopelijk houdt je enkel het goed en heb je nog mooie tochten, je kan nu al lekker aftellen.
    hasta la vista

  • 13 April 2012 - 11:55

    Kim:

    Je bent duidelijk aan het genieten ondanks de regen/sneeuw, vermoeidheid en pijnlijke enkel. De kracht van het genieten zit hem volgens mij en het onbevooroordeeld zijn en het nemen zoals het komt. Toch zijn er dingen waar de mens naar verlangt,, iets wat je zou willen zijn, hebben of doen. Dat zijn in zekere zin doelen, die geven ons richting en focus. Je hebt ook doelen en volgens mij ben je een kampioen! Door op een bepaalde manier blokkades, die op je pad komen te doorbreken.

    Kim

  • 14 April 2012 - 11:59

    Marjo Jacobs:

    Hallo Henrie,
    Je bent alweer bezig met de laatste loodjes. Het einde is in zicht. We hebben je verslagen gevolgd en heb ook een reactie geplaatst bij je verplichte rust, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan, want ik die het er niet zien staan. In elk geval heel veel sterkte in de laatste etappes. We leven met je mee. Mocht ziekte of je enkel dwars liggen: het gaat bij een pelgrimstocht uiteindelijk om de tocht zelf, niet of je precies op tijd het beoogde eindpunt haalt. Over het bergbeklimmen is daar een mooie spreuk over: het plezier zit hem in het klimmen, op de top blijf je maar even..

    Tot binnenkort

    Marjo, Twan en Koen

  • 14 April 2012 - 21:33

    Irene:

    Hoi pap,

    Nu heb ik toch even de tijd gehad om je verslagen te lezen. Ondanks dat ik misschien niet heel veel berichtjes heb achtergelaten, heb ik wel alle verslagen gelezen en denk ook regelmatig aan hoe het met je gaat. Fijn om al je ervaringen te lezen. Ik zou zeggen: focus niet te veel op Santiago en probeer om naar je lichaam te luisteren. Maar ik geloof dat je zelf ook wel goed kunt oordelen want wie ben ik om je een wijze les te lezen. Veel plezier nog de laatste twee weken. Ik zal het fijn vinden om je weer te zien. Nu ga ik maar snel slapen want ik ben super moe.

    Groetjes,
    Irene

  • 16 April 2012 - 07:16

    Frans En Nelly:

    Hoi Pelgrim
    ook voor jou geldt: de laatste loodjes wegen zwaar.
    We zijn trots op je dat je deze lange tocht , ondanks ziekte , pijn ,kou en eenzaamheid met zoveel enthousiasme en genietend kunt afleggen.
    Volg je hart en je komt waar je zijn moet..
    Heel veel wandelplezier op de laatste tochten.
    Groetjes van Frans en Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Marta de Tera

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 53230

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: