Dag 44 Xungueria-Ourense 22km (1010km) - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 44 Xungueria-Ourense 22km (1010km) - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 44 Xungueria-Ourense 22km (1010km)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

17 April 2012 | Spanje, Santa Marta de Tera

Ja, ik ben de 1000km gepasseerd, weer een mijlpaal. Een korte etappe, fijn! Na een prima ontbijt van gebakken eieren om 8 uur op pad en na 6 uur wanedelen ben ik al in Ourense. Het weer is goed, niet koud, geen wind en vrij droog. De camino is saai, veel langs de provinciale weg met veel verkeer. Kom wel door een tiental dorpjes wat weer erg veel is. Én ik zie weer eens een ooievaar hoog in een verlaten fabriekstoren. Dat is bijzonder hier want ik heb dagenlang geen ooievaar gezien. Vorige week had ik een gevoel van EURORIE, ondanks de vermoeidheid had ik het gevoel alles aan te kunnen. Het zal wel de endorfine zijn die volop aangemaakt wordt ha. Deze laatste week ervaar ik VERWACHTING. Ik tel de kilometers af ( nog 100km) en kijk nu wel vooruit naar Santiago. Weet nu ook dat ik het ga halen. Ik kijk dus vol verwachting uit naar de laatste dag! De herberg is weer een gemeentelijke (municipal) en is alweer groot met 2 slaapzalen en ruime zitkamer en complete keuken. Bij binnenkomst van de stad gewoon de gele pijlen volgen in noordelijke richting een half uur lang en dan ligt de herberg aan de rechterkant van de weg. Ik ben de laatste van ons groepje die arriveert. Ik doe het rustig aan met mijn enkel dan gaat het prima.
Hasta luego!

  • 17 April 2012 - 18:51

    Mirna:

    Voor die laatste foto mag je je toch wel schamen. Je lijkt er echt al een oud mannetje!

  • 17 April 2012 - 21:56

    Gerrit:

    toch wel een respectabel oud mannetje!!

  • 18 April 2012 - 14:42

    Fons:

    Nog even en je bent er, heerlijk het binnen lopen van de stad en dan al die mensen op het plein. Niet vergeten, als ze er om vragen dat je reden voor de camino regelioso was, anders minder mooi papiertje. groet vanuit Tordesillas.

  • 19 April 2012 - 09:17

    Jose Joosten:

    Mooi gedaan Henrie, de laatste meters, geniet ervan

  • 19 April 2012 - 16:16

    Frans En Nelly:

    Hoi Henrie
    We lopen in gedachten de laatste dagen met je mee, geniet ervan en ik hoop dat je je voeten aan de andere kant van Spanje in de zee kunt dompelen..
    Lieve groetjes van Frans en Nelly

  • 19 April 2012 - 21:39

    Gertrud:

    tjee ik moet even een inhaalslag maken met lezen; ik loop achter...... maar had ook effe wat anders aan m'n hoofd. Minder relaxed dan lopen in elk geval.
    veel succes met de laatste loodjes en ik ga even terug naar dag 30 of zo!!!!

  • 20 April 2012 - 06:22

    Anja:

    Nog even en dan zit je tocht er weer op.
    Geniet nog even. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Marta de Tera

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 53230

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: