Dag 12 El Provence -Las Mesas 18km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 12 El Provence -Las Mesas 18km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 12 El Provence -Las Mesas 18km

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

21 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Na een prima nacht wil ik nu wel in een echt bed en beetje privacy want een groep kinderen kwam gisteravond ´gezellig´informeren naar mijn camino. Was net in slaap gevallen...
Ik bel naar Hostal la Posada (tel.0034-661833193-197-199) Ze hebben een speciale prijs voor pelgrims, ik betaal 18 euro.Het landschap blijft veranderen, nu zelfs door een bos gelopen, reusachtige stenen Amforen gepasseerd, mooie laantjes met de bloeiende giftige amandelboompjes, boeren op het land die een praatje maken. Ze zijn allemaal het land aan het loswerken omdat er regen aankomt deze week. Maar nu schijnt de zon voor mij, 24 graden. Na de middag kom ik ontspannen aan in Las Mesas. Klein dorpje, ik bezoek zoals altijd, de kerk en steek een kaars op voor het thuisfront en voorspoed tijdens mijn reis.De meeste kerken zijn hier van de Orde van Santiago en hebben dan ook de afbeelding van de schelp op de muur. Rond 1200 had de Orde hier veel gezag. Ik haal mijn stempel bij de gemeente en de vriendelijke dame die me helpt heeft zelf ook de camino gelopen en is zo vriendelijk om mijn volgende slaapplek alvast ter reserveren. een klooster!

  • 21 Maart 2012 - 16:46

    Fons:

    Zo te lezen ben je al helemaal een pelgrim geworden. Contacten met de locals, lekker eten en drinken en soms slecht slapen. Nog een paar dagen en ik sluit bij je aan. Noem vooral je goede slaapplekken kan ik nog wat aan hebben.
    groet Fons

  • 21 Maart 2012 - 16:47

    Frans En Nelly:

    Hoi Henrie.
    Vandaag kwamen er 4 berichtjes tegelijk van jou, laat de "Spaanse internet" de berichtjes bij elkaar komen?
    Vandaag heb ik met mijn schoonzussen ( van Frans) 3 uur gewandeld in Belgie langs de Maas, heerlijk zonnetje erbij en in de kapel van Maria van de overwinning een kaars aangestoken voor iedereen in de familie , dat is wat anders dan de vele km die jij loopt. Fijn dat het zo goed gaat. Geniet er van .

    Gr Nelly en Frans
    Hoeveel km heb je al gelopen??

  • 25 Februari 2014 - 10:10

    Lester Hoekstra:

    Ik zie dat je in 2012 nog hebt overnacht inHostal la Posada (tel.0034-661833193-197-199) in Las Mesas. Ik wil daar over 2 weken ook overnachten maar kan ze niet bereiken. de telefoonnummers kloppen niet, ook het nummer van de guia amarilla +34 967573064 967155340 niet. weet jij of het nog bestaat? met de street view van google maps zie ik wel een huis maar geen enkel bord

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 54647

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: