Dag 16 Tembleque-Mora 22km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 16 Tembleque-Mora 22km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 16 Tembleque-Mora 22km

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

22 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Na weer een uitstekende nacht op weg naar Mora, want in Almonacid de Toledo, wat op mijn route ligt, is geen slaapplaats.Ik durf er niet op de gok naar toe te lopen, vandaar deze wijziging. Hij blijkt alweer de juiste keuze te zijn. Ondanks de zeer koude ochtend, geniet ik van elke minuut onderweg. De eenzame uren door het verlaten, dorre landschap doen me goed. Ik kan veel nadenken en ben positief. Tegen de middag veranderd het landschap compleet. Ik passeer eerst het dorpje Villanueva de Bogas, waar ik enkele lekkere kopjes koffie drink en een leuk gesprekje maak met het barmeisje. In de ayuntamiento haal ik graag een stempel, (weer een praatje) Dan beland ik in de enorme olijvenvelden waar ik urenlang verbaasd en genietend (eso esta disfrutar!) door loop. De omvang imponeert me. Er zijn 190 miljoen olijfbomen in Spanje en hier, rond Toledo, is de beste olijfolie.Spanje i dan ook de grootste olijfolieleverancier ter wereld. Elke 5 kg olijven levert 1 liter olie op. Ik heb gelukkig een foto kunnen maken van een verdwaalde boom die niet geooogst is en tjokvol hangt. Die oogst was enkele maanden geleden nl.
Overal wordt nu gesnoeid. Tegen 3 uur arriveer ik in Mora, haal mijn stempel in het prachtige gemeentehuis, loop naar mijn hostal El Toledano (tel.0034-925300242) waar ik voor 18 euro een kamertje heb. Ligt mooi centraal vlakbij de kerk en gemeentehuis. Ik eet weer eens lekker in een aanbevolen restaurantje en wandel nog even rond. Om 7 uur naar mijn kamer en de volgende dag voorbereiden. Ik wil mijn route weer oppakken in Almonacid de Toledo en daarvoor neem ik om 6.45u de bus.
Hasta luego,

  • 22 Maart 2012 - 11:54

    Carla Alvarez :

    Hola Henrie. Que tal? Ik geniet elke dag van jouw verhaal en de mooie foto's. Heel veel plezier en succes met de verdere tocht.

  • 23 Maart 2012 - 21:01

    Irene:

    Hoi pap,

    Ik ben net weer een aantal verslagen van je gelezen. Leuk om te lezen. Een praatje met het barmeisje? Zorg maar dat mam niet jaloers wordt! Nee hoor, grapje. Ik zie ook heel veel olijfbomen in Griekenland. Wist je dat het ongeveer 20 jaar duurt voordat een olijfboom pas goede olijven levert? Geniet er maar van!

    Groetjes uit Olympia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 53273

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: