Dag 19 Toledo-Novés 40km ( totaal 447Km) - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 19 Toledo-Novés 40km ( totaal 447Km) - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 19 Toledo-Novés 40km ( totaal 447Km)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

29 Maart 2012 | Spanje, Alicante

In Toledo bezoek ik nog enkele prachtige kerken en eet weer eens paëlla. Na een onrustige nacht, de studenten hadden lol tot 4 uur ´s nachts, vertrek om 6 uur in de duister.Ik raak weer even de weg kwijt en krijg hulp bij tankstation. De eerste 2 uur zijn saai langs toegangswegen snelweg en een stinkende fabriek. Daarna wordt het landschap glooiend en moet ik enkele klimmetjes maken. Na enkele uren vliegen continue ooievaars over en even later blijkt dat er een grote groep midden in een weiland zit. Weer later kom ik langs een enorme kolonie met de enorme nesten in hoge bomen langs een steile wand en brede rivier. Dit is echt genieten, oftewel eso esta disfrutar! Daarna volgen lange paden met saaie grasweilanden, passeer ik nog een zwarte geitenfarm en passeer na 25 km het eerste dorpje waar ik een stempel haal en koffie drink. Het is middag en ik neem een grote pauze. Daarna wordt het weer glooiend en steeds warmer. Bij het volgende dorpje krijg ik bij een biertje een flinke portie tappas, tja, pelgrims moeten goed eten zeggen ze hier. De laatste 8 km daarna naar Novés zijn echt zwaar. Mijn voeten en linkerknie doen zeer en ik heb last van de warmte. Ik passeer nu enkele handgemaakte caminobordjes. Het blijkt het werk te zijn van een ijverige pastoor die de pelgrims een warm hart toedraagt. Bij binnenkomst van het dorpje staat dan ook een groot betegeld plakkaat met een hartelijk welkom voor pelgrims. Dat is nog eens een ontvangst. De pastoor heeft een echte Albergue voor me, een huis met vele kamers en 6 slaapplaatsen. Er staan enorme voorraden legervoedselpakketten, bedoeld voor de pelgrims. (Bel Don Eladio bij aankomst tel. 0034-925778128) De Albergue is gratis maar een bijdrage is altijd welkom. In het plaatselijke café blijkt de dochter van de waard Engelse les te geven alhier. Dat verklaart waarom twee kleine meisjes met konden helpen met het vinden van de pastoor, ze waren trots dat ze een pelgrim met Engels konden helpen en ik stomverbaasd natuurlijk. Ze hebben me ook geholpen om de volgende slaapplek alvast te regelen. Na 11 uur met de rugzak om kan ik eindelijk douchen, mijn voeten verzorgen en uitrusten. Morgen een korte etappe, ja echt waar.

  • 29 Maart 2012 - 13:16

    Myriam Nagelkerke:

    Geweldig Henrie wat je doet,daardoor beleeft en eindelijk in mijn mailbox terecht bent gekomen. Ik geniet hier nu eindelijk van je verhalen, dank zij Mirna. Met Bea heb ik regelmatig contact en haar gezegd dat ik niets van je hoor. 0pgelost nu. Ik ben niet jaloers op je omdat dit voor mij onhaalbaar is en ik andere wegen heb gevonden om tot inkeer te komen. Maar wat ik nu tussen jouw regels doorlees is introspectie, trots zijn op je zelf, dankbaarheid dat dit mogelijk is geworden en je hebt voor de rest van je leven stof tot nagenieten.
    Heb het weer goed de komende dagen, haal het maximale uit deze trip naar de spiritualiteit.
    ik reageer natuurlijk later opnieuw en wens je het allerallerbeste.
    Myriam

  • 29 Maart 2012 - 13:23

    Jose:

    Hey Henrie,
    Leuk weer wat van je te horen, laatste bericht was toch een week geleden.
    Dacht al dat ik berichten gemist had.
    Hoe is het met je enkel?
    Leuk zo'n groep ooievaars, zal je hier niet gauw zien....
    Nou weer volop eso esta disfrutar en tot het volgende bericht

  • 29 Maart 2012 - 13:27

    Gertrud:

    Hoi Henrie
    Fijn te lezen dat je goed onthaald wordt overal, wat een ervaringen. En idd al een week niks gehoord, daar hadden Jose en ik het vanmiddag al over!!! Zo zie je maar zelfs in good old Rooj ben je bijna het gesprek van de dag!! Sterkte met de pijntjes hier en daar.

  • 29 Maart 2012 - 17:28

    Jan:

    Hoi Henrie,

    geniet van elke dag en zo te lezen lukt je dat aardig. Het doel heb je inmiddels bereikt. (het doel is de reis).
    Voor ons thuisblijvers is het leuk om iedere keer weer wat nieuws van je te horen. En te zien. Prachtige foto's van gebouwen.
    Stuur ook eens een foto van de non die de deur voor je open deed of de dochter van de waard.(grapje).
    Ik wens je nog heel veel plezier.

  • 29 Maart 2012 - 18:45

    Ralph:

    Hoi Henrie
    De afgelopen week heb ik tijdens de middag pauze wandeling regelmatig aan je gedacht hoe je het volhoudt zo een lange tocht. Ik hoop dat je nog meer van die leuke reisverslagen schrijft en wens je nog veel wandelplezier, groetjes Ralph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 53278

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: