Dag 20 Novés-Escalona 20km (467km totaal) - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 20 Novés-Escalona 20km (467km totaal) - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 20 Novés-Escalona 20km (467km totaal)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

30 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Ik heb een goede nachtrust gehad, 11 uur geslapen en neem een voorraadje eten mee uit de refugio, veel blikjes vis. Om half 10 ga ik op pad. Heerlijk weer, T-shirt al meteen. De omgeving is heuvelachtig en ik moet soms klimmen, passeer prachtig kasteel en loop vervolgens weer door de verlaten paden. In het enige passerende dorpje vandaag, Quismondo, haal ik een stempel, drink koffie en neem een pauze. Ondertussen begin ik steeds meer last te krijgen van mijn enkel. Weer volgen uitgestrekte wegen richting de bergen van Ávila. Drie fietsende peregrinos halen me in en maken een praatje. Ze fietsen in 15 dagen van Alicante naar Santiago. Bij binnenkomst van Escalona is het kasteel de grote blikvanger met alweer veel ooievaars op de kantelen. Het ontvangst in het dorpcafé is weer zeer hartelijk en ik maak een praatje met een Spanjaard die trots zijn pasje laat zien dat hij óók naar Santiago heeft gelopen. Hij regelt meteen mijn onderkomen, een grote ruimte met diverse stapelbedden en douche. De beheerder zorgt voor de sleutel ( tel.0034-925780012) ´s Avonds krijg ik een kadootje van hem, een speld in de vorm van een gele pijl. Die draag ik nu elke dag.
Ik wil iedereen zeggen dat ik ontzettend blij ben met de reacties! Dankzij jullie support krijg ik extra energie en kan ik tijdens moeilijke momenten toch doorgaan (ja, die zijn er echt hoor) Gertrud, jou voorstel werd ook al gedaan door Myriam en ik denk dat het een prima idee is! De mensen hier en de omgeving overtreffen mijn verwachtingen (had ik die dan?) Ik moet bekennen dat mijn hart hier geopend wordt en dat merk ik aan de mensen om me heen. Daardoor ontvang ik veel positieve energie. Daarnaast, ik kan het niet laten te zeggen, deze route is echt voor mij geschreven. De mensen die het te druk vinden op de populaire route Camino Francés, nodig ik uit om deze route eens te proberen. Hier kom jezelf echt tegen en dat bedoel ik positief. Hasta luego!

  • 30 Maart 2012 - 08:55

    Petra:

    Jeetje Henrie wat schrijf je geweldige stukken hier op "papier". Ik kan me er echt een (beperkte) voorstelling van maken. Je klinkt goed, positief, openstaand voor alles wat op je weg komt. Mooi om dat zo te lezen. Hoop dat je blijft genieten en verrast blijft worden door alle mooie ( in de brede zin van het woord) momenten die op je pad komen. Gr Petra

  • 31 Maart 2012 - 10:24

    Karin:

    lijkt me wel iets te paard :-)

  • 31 Maart 2012 - 15:32

    Gertrud:

    Graag gedaan Henrie!!!
    Zo zie je maar dat veel mensen hier ook met jouw tochtje bezig zijn. Mooi toch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 53277

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: