Dag 21 Escalona-Cadalso de los Vidríos 20km -487km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 21 Escalona-Cadalso de los Vidríos 20km -487km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 21 Escalona-Cadalso de los Vidríos 20km -487km

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

30 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Gisteren heb ik de plaatselijke politie laten bellen naar het onderkomen van vandaag en om 10 uur vertrek ik met alweer een prima weertje om te wandelen. De eerste uren langs de verharde weg en vlak. Na het gehucht Parades de Escalona verandert het. Het wordt steil klimmen langs wederom een verharde weg. Ik ga nu even door de provincie Madrid en verlaat de provincie Toledo. Dan wordt ik verrast door een kleine stierenarena waar een jonge stier het opneemt tegen jonge onervaren toreros. Het is een dolle aangelegenheid met veel lachen om de onervaren mannen die soms vluchten voor de hoors van de stier. Na 14 km. kom ik in het bergdorpje Cenicientos waar ik een lange pauze neem. Om 4 uur kom ik aan in Cadalso en meld me bij de politie die me keurig naar de keet naast de sporthal brengt. Een half uur later komen ze de sleutel van de sporthal brengen voor een douche en weer een half uur later zijn ze weer terug om weer af te sluiten. Ze nemen er wel de tijd voor hier. Vandaag loop ik overigens twee keer fout. De eerste keer wordt ik door een voorbijganger erop geattendeeerd, de tweede keer loopt het pad dood en ontbreken de gele pijlen. In de keet is het ´s nachts steenkoud door het ontbreken van een kacheltje en heb ik weer eens een trui nodig in de slaapzak en sta ik vroeg op. Hasta luego !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 53271

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: