Dag 24 San Bartolomé-Ávila 27km - 555km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 24 San Bartolomé-Ávila 27km - 555km - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 24 San Bartolomé-Ávila 27km - 555km

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

30 Maart 2012 | Spanje, Alicante

Vandaag een tocht van half 9 tot 4 uur met veel stijgen en dalen. Maak vandaag twee vrienden, een koe die een tijdje met me meelooopt en waar ik een praatje mee maak en een oude verweerde taaie stok die me urenlang helpt om de berg over te komen. Het is een ruige bergtocht tot 1400mtr.hoogte. Urenlang op een hoogvlakte met alweer een koude wind(later in het dal schijnt heerlijk de zon) Passeer na 5 km één klein dorpje met alweer een enorm ooievaarsnest met jongen op het dak van de kerk. Na enkele uren arriveer ik met pijnlijke enkel in de stad waar ik nog een uurtje door moet lopen naar mijn refugio die aan de andere kant van de stad ligt. Ik meld er eerst bij het gemeentehuis en die wijzen me de weg naar de albergue waar een bord hangt met het tel.nummer van de beheerder die tien minuten later al verschijnt ( Albergue de Peregrinos bij de Puerta del Puente Adaja tel. 699327792) Het is een grotere albergue met alles erop en eraan. De beheerder brengt me naar de spoedeisende hulpdienst van het ziekenhuis waar hij uren wacht tot ik aan de beurt ben. Hij regelt ook nog een taxi voor mij om terug te komen bij de albergue want het gaat te laat worden voor hem om te blijven. De diagnose van de arts luidt dat ik een ontsteking van de peesaanhechting heb door overbelasting. Niks ernstigs maar wel rust nodig en de voet wordt flink ingetaped en ik krijg medicijnen mee, moet elke dag koelen en oefeningen doen, dan komt het met een paar dagen weer goed.
Een uur lang was ik teleurgesteld, daarna bedacht ik me dat het niet anders is en dat ik er het beste van moet maken. Nu is dat niet zo moeilijk in zo´n mooie refugio (gratis), mooie stad en mooi weer. Ik red me wel, kan zelf koken en er staat een wasmachine. Mijn aankomst in Santiago loopt geen gevaar als ik inderdaad na enkele dagen weer aan de wandel kan. Dus zeg ik maar weer hasta luego. Oh ja, heb wat problemen met de camera, dus de foto´s moeten nog even wachten op plaatsing, komt goed.

  • 30 Maart 2012 - 10:42

    Terry Smets:

    henrie let goed op je zelf en forceer
    je enkel niet.
    nog heel veel plezier en veel succes
    ik geniet van jouw reisverslagen

    groetjes terry

  • 30 Maart 2012 - 10:50

    Petra:

    dus je lichaam zorgt er zelf voor dat je de rust neemt die je nodig hebt??? Toch mooi hoe de mens in elkaar zit he Henrie? Geniet van je rustdagen. Gr Petra

  • 30 Maart 2012 - 18:30

    Door Zasada Jacobs:

    Ha Henrie
    Ja, die rust in broodnodig. Voor lichaam en geest.
    Wat goed dat je ook hiervan (probeert) te genieten. Alle momenten pakken!
    Beterschap met jouw enkel.

  • 30 Maart 2012 - 22:08

    Myriam Nagelkerke:

    sterkte met je enkel Henrie, het is een teken wat rust te nemen en Santiago ligt er nog wel enkele dagen.
    Je krijgt enkele dagen geen reactie van mij want ik vertrek naar Zeeland waar de bieb vandaag (= zaterdag nu) tot dinsdagochtend sluit en ik geen pc tot mijn beschikking heb.
    Vanavond genoten van de Mattheus Passie in de schouwburg met vrienden en erg onder de indruk weer van deze uitvoering. Dit is onze jaarlijkse traditie.
    Tot volgende mail via de techniek, dit is toch wel leuk en gemakkelijk en jammer dat ik je niet dagelijks heb kunnen berichten de eerste dagen van je mooie tocht.
    Geniet verder en tot later!

  • 31 Maart 2012 - 09:12

    Anja:

    Hoi Henry
    Goed om te onderzoeken waarom dit nu gebeurt. Daar heb je nu alle tijd en aandacht voor.
    Knap dat je na een uur de knop kunt omzetten om van balen naar genieten te komen.
    En al loopt je eindbestemming wel gevaar, deze tocht neemt niemand je meer af. Geniet van het mooie weer, wij zitten hier weer met onze dikke truien aan.
    Warme groet, Anja

  • 31 Maart 2012 - 13:09

    Bea:

    Ben benieuwd of deze derde reactie wel aankomt. Inderdaad, na de warme dagen aan zee, is m'n net gewassen winterjas weer nodig hier! Zo te zien heb jij het zo'n 20 C warmer.
    Voor je weer verder loopt het aloude devies: bezint eert ge begint, verder gaat.....

  • 31 Maart 2012 - 15:34

    Mirna:

    Ik zit nu voor de laatste dag nog lekker in Griekenland. Hier is het ook erg mooi weer gelukkig, met een jurkje aan is het nog redelijk benauwd.

    Maar ik moet zeggen, je bent ook echt een eigenwijze doos. Ik zei toch: Niet te snel willen gaan en teveel kilometers maken. Maar goed, ik begrijp je wel hoor, we hebben wel meer eigenwijze dozen in de familie :p

    Ben van plan om een boekje te maken over onze Griekenland reis, aangezien ik super veel mooie foto's en verhalen heb. Echt super indrukwekkend al die beelden en tempels! Daarnaast ben ik dus ook Irene spontaan tegengekomen in een mini dorpje (weet niet eens meer hoe het heet, haha) Maar we kwamen elkaar opeens tegen in een restaurant! Heerlijk gegeten en 's avonds nog even naar haar hotel geweest. Echt zo'n toeval! :)

    Ik ga nu maar even lekker douchen en zometeen genieten van ons laatste avondmaal in Griekenland, en hopelijk ook nog even lekker het terras op!

  • 31 Maart 2012 - 15:36

    Gertrud:

    idd zo iz ut maar net, het komt zo als het komt. Het is vast ergens goed voor moet je maar denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 53270

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: