Dag 28 ( na 4 rustdagen dus..) Ávilia - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 28 ( na 4 rustdagen dus..) Ávilia - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 28 ( na 4 rustdagen dus..) Ávilia

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

01 April 2012 | Spanje, Alicante

Van donderdag tot vandaag, zondag verplicht rust genomen en het is nog steeds prachtig weertje hier. De stad heb ik in alle rust kunnen bezoeken met de vele kerken, kathedraal en basiliek. Vandaag schijnt weer volop de zon al zijn de vooruitzichten iets minder de komende dagen. Wil morgen weer gaan lopen en hoop zaterdag in Zamora aan te komen. Dat gaat goed met etappes met redelijke afstanden én daar is het dan semana Santa, het paasfeest dat daar uitbundig gevierd wordt. Ben benieuwd!! Heb afgelopen dagen genoeg na kunnen denken en alle reacties gelezen hoor!. Daardoor kom ik tot de volgende uitspraken. Tijdens de pelgrimstocht krijg ik in korte tijd veel levenslessen aangereikt. Ik kan nu stilstaan bij mijn stilstand. Als het geluk toch met me is, waar die haast? (hé Mirna?), als het geluk tegen me zou zijn, waarom dán die haast? Blijkbaar toch teveel kilometers door de onrust. Waar het om draait is om de moed te hebben om tegemoet te treden wat op je weg komt. Vanaf morgen geldt weer: simpel leven doet een mens goed, wandelschoenen aan en op pad. Gewoon wandelen is daarbij niet gewoon, ik loop om te lopen. En daardoor wordt ik ontvankelijk en komt er vanalles los. Ritme, herhaling, in een flow komen. Ik word bewust van vele dingen. Dát is de essentie van dit lopen. Daarbij, het vasthouden aan mijn route leek eerst beperkend, maar biedt nu juist alle vrijheid omdat ik geen keuzes hoef te maken, de weg is immers al besloten. Ik heb dus de ruimte om verder nergens mee bezig te zijn, maak ook geen resevereringen meer voor mijn onderkomen. Daardoor kan ik mijn hoofd leeg maken en soms urenlang nergens aan denken net zoals mediteren.
Het lied der pelgrims naar Compostella sluit hier mooi bij aan op deze zonnige zondag:
¨Elke ochtend gaan wij op pad naar Santiago, van stad naar stad.
Dag na dag roept ons de route, weg van afscheid en ontmoeten.
Verder, verder en alsmaar verder. God staat ons bij!
Al duizend jaar op schoenen en op hoop, krijgt de tocht steeds opnieuw zijn beloop.
Al rond de tijd van Karel de Grote hebben pelgrims zicht aangesloten.
Jacobus wacht aan het einde van de tijd op iedereen die de tocht is gegaan.
In Finesterre, waar de zon langzaam doodgaat, toont hij ons zijn glimlach, zijn gelaat.

hasta luego.
ps ik ga proberen foto´s van afgelopen week toe te voegen, staan op een dvd.

  • 01 April 2012 - 15:16

    Door Zasada Jacobs:

    De rust heeft jou goed gedaan.
    Alweer mooi, om dit verslag te lezen.
    Ik volg jou met veel interesse

  • 01 April 2012 - 16:02

    Kim:

    Hoi Henrie,
    Fijn om te lezen wat je schrijft!
    Shakti Gawain:''Terwijl je op je intuïtie leert vertrouwen, zullen er oude emotionele patronen aan de oppervlakte komen die kunnen worden geheeld en losgelaten. Door ze bewust te ervaren en te accepteren, zullen ze losraken en helen''.


  • 01 April 2012 - 16:08

    FonsfFons:

    Er gaat iets fout met het invoeren van mijn naamMaar het zal je wel duidelijk zijn.Ik ben zo,n dag of 3 van Albacete.. Het gaat leker hier,rustig aan.Hier ook nog mooi weer en de voeten doen het goed.Ik lees dat je pas laat start,ik begin altijd vroeg,zodat ik met de middag klaar ben en de warme maaltijd s'middags kan nemen s'avonds is mij te laat. groet Fons

  • 01 April 2012 - 17:55

    Christine:

    Hallo Henrie,
    Heerlijk, het is zondagavond. Dat betekend peregrino-avond in huize Smeets. De drukte van alle dag wordt dan aan de kant gezet en jouw reisverslagen van de afgelopen week worden met veel enthousiasme gelezen. Op de i-pad jouw reisverslag en op de computer via google-Mao's volgen wij de etappe van die dag. Via de sateliet kunne wij dan ook nog de bezienswaardigheden die jij tegenkomt bekijken. De techniek staat toch voor niets.
    Wij hopen dat het na je gedwongen rust nu beter gaat met je enkel. Doe toch nog maar rustig aan.
    Nu moet ik zeggen (na mijn bezoekje via Google-sateliet) dat Avila de moeite waard was, al dan niet gedwongen, om een paar dagen te verblijven.

    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Vorige week vrijdag Lisa haar vormsel gevierd. Afgelopen vrijdag haar verjaardag. Lisa was enorm trots op de kaart vanuit Toledo die zij van jou gekregen heeft. Iedereen die kwam moest hem zien. Wij hebben trouwens de fles wijn die wij voor onze verjaardag van jou en Bea hebben gekregen meester gemaakt. We hebben nog op jou en een goede afloop van je reis getoast.
    Nou Henrie genoeg geschreven voor vandaag. Tot volgende week. Pas goed op jezelf en geniet van alles wat op je pad komt.
    Groetjes uit Tungelder

  • 01 April 2012 - 18:46

    Jose:

    Hoi Henrie
    Mooi verslag weer om te lezen, ja je komt je op deze tocht letterlijk en figuurlijk tegen. Hopelijk heeft de rust je gebracht wat je nodig hebt...
    Kan je nu weer uitgerust de volgende etappes beginnen. Kijk weer uit naar de verslagen en foto's ervan.
    Toen wij in Madrid waren zijn we ook in de buurt van Avillia geweest, als ik de foto's zie vind ik het jammer dat we de std niet hebben bezichtigd.
    Weer veel wandelplezier en goed naar je lichaam luisteren, groeten vanuit Nijmegen, hebben geklust op Maja haar nieuwe kamer

  • 02 April 2012 - 12:43

    Irene:

    Mooie foto's. Fijn om je verslagen te lezen. Ik ben nu een paar dagen terug uit Griekenland en mijn leerwerk komt tot boven mijn oren uit. Dus ik ga weer verder leren. Succes nog!

  • 02 April 2012 - 16:37

    Frans En Nelly:

    Hoi Henrie
    Fijn dat je weer aan de wandel kunt gaan en nog een adviesje....: Verander wat je veranderen kan en accepteer wat je niet kunt veranderen en laat het over je heen komen...
    Groetjes

  • 02 April 2012 - 20:22

    Caroline:

    Hey Henrie, wat leuk om je verslagen te lezen. Weet je nog in Pétrola? De verrassingsmaaltijd van de man met baard. Wij zijn tot Toledo gekomen deze keer en zijn nu weer veilig thuis, 23 maart hebben we daar de hele dag rondgelopen en nog een beetje naar je omgekeken, maar nee, we zijn elkaar niet meer tegen gekomen.
    Ook leuk om onze foto op je site te zien.
    Zodra je op de Via de la Plata en Camimo Sanabrés komt zal je veel andere pelgrims tegenkomen, no worry. Deze camino is best wel erg stil, maar ik geloof wel dat je met volle teugen ervan geniet. Ik vond het ook leuk om te lezen dat jij ook niet geslapen hebt in Almoncid de Toledo, nét een beetje te weinig voorzieningen, vond je ook niet? Wij hebben ook geslapen in de polideportivos te zien op jouw foto's en ook in het Hostal Purísima, maar niet voor bijna niets (36euro) Jij had kennelijk een voorkeursbehandeling en terecht waarschijnlijk. Wat bizar was die sneeuw ineens hè?
    Heel veel succes met je voet en verder alles. Buen camino!
    Animo!
    Antxon en Caroline

  • 03 April 2012 - 16:43

    Myriam Nagelkerke:

    Het leest goed Henrie...je bent echt aan het loslaten en ik lees in je verhaal steeds het woord 'vertrouwen dat het goed komt.'
    Wat dat 'het' ook is.
    Je rust nemen, niet haasten, geen keuzes maken, niet reserveren maar met vertrouwen op weg gaan.
    Het einde van deze reis komt al een beetje in zicht.
    Jammer? 0f verlangend naar thuis?
    Je gaat nog maanden nodig hebben om dit alles te laten indalen...
    Mijn groet komt nu uit zonnig Middelburg waar ik nog tot donderdagochtend ben.
    Bea en ik hebben elkaar hier niet ontmoet. Zij was net weg toen ik aankwam maar ik kom wel op de koffie als je terug bent en weer bij je positieven.
    Tot de 'volgende dag' en geniet!
    Myriam

  • 03 April 2012 - 20:12

    Yvette:

    Hoi Henrie,
    Zo... ik was blijven steken bij dag 7. Inmiddels zit je dus al op 28, ik had heel wat te lezen. Maar toch heb ik trouw elke zin gelezen. Dat kwam natuurlijk door de drukte in Nederland, waar jij op dit moment geen last van hebt.
    Prachtig wat je mee maakt. Alles wat je ziet, iedereen die je spreekt. Knap dat je dat allemaal alleen doet. Zonde van die zere enkel, maar misschien waren die paar dagen rust wel nodig.

    Blijven genieten, nadenken en rondkijken. We blijven je volgen.

    Liefs je nichtje,
    Yvette

  • 03 April 2012 - 22:22

    Karin:

    hoi henrie, fijn dat je verder kan gaan wandelen...en een vraagje stierenvechten is toch verboden nu daar?

    take care,
    Karin

  • 07 April 2012 - 08:58

    Mirna:

    Was fijn om je even aan de telefoon te spreken! Ben er trouwens achter dat jij met de moeder van Polle, Marian van Griensven, een keer de bergen in bent gegaan met Hans (en Otto lijkt me zo, haha ;p) Dus ik moest jou even de groetjes van haar doen, en je veel sterkte wensen op je tocht!


  • 12 April 2012 - 14:56

    Crista:

    Hola perigrino,
    Onlangs waren wij nog ff in Santa Eulalia, het verlaten spookdorpje bij Sax, een mooie gedachte dat jij daar een paar dagen eerder ook geweest bent.
    Nu zijn we terug in Ned. en wachten we op de terugkomst van een pelgrim..
    groetjes en benieuwd naar je verslag en je pees..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 53230

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: