Dag 29 Ávila-Gottarrendura 25km (580km) - Reisverslag uit Ávila, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Dag 29 Ávila-Gottarrendura 25km (580km) - Reisverslag uit Ávila, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag 29 Ávila-Gottarrendura 25km (580km)

Door: henrie

Blijf op de hoogte en volg Henrie

12 April 2012 | Spanje, Ávila

Buiten de stad heb ik een groots uitzicht op de stadsmuren. Urenlang kan ik de stad nog zien liggen waarbij de kathedraal boven alles uitsteekt. Het landschap is zeer gevarieerd, vlak,heuvelachtig, paden en geen paden, rotsen en weilanden wisselen elkaar af. Ik passeer 3 dorpjes waar alles gesloten is op maandag. Na 6 uur wandelen kom ik aan, het laatste uur in de regen maar het stelt niet veel voor. In de verte achter me dondert het flink en vallen wel grote hoeveelheden water naar beneden. Het dorpje telt maar 189 inwoners mar in t café kan ik prima eten en ik tref in de herberg (albergue municipal Entreadobe tel 629291917) een Engelsman die in Spanje woont en met zijn 2 honden en een af te sluiten hangmat de camino loopt vanuit Cartagena onder Murcia. Het is al 6 weken onderweg. We kunnen het goed vinden met elkaar en brengen de avond door in het dorpscafé en praten de hele avond. Het dorp is bekend om zijn adobe-huisjes, huisjes waarvan de stenen gemaakt zijn van zand,water en stro. Later zal ik nog veel van zulke huizen tegenkomen in andere dorpen. Mijn enkel houdt het goed maar op het laatst moeizaam.

  • 12 April 2012 - 15:24

    Myriam:

    Ha Henrie,
    gisteren ontdekte ik dat alles wat ik jou schrijf terug te vinden is op het net.
    Nu hebben wij niets te verbergen maar als oudere jongere heb ik er een pesthekel aan dat bijna alles openbaar is.
    Zo zul je mij ook niet tot vriend of volger kunnen rekenen want ik kom niet op Hyves, Facebook en ik twitter niet.
    Jouw reis gaat inmiddels in goed tempo verder en ik vraag me af of je naast de inzichten die JE JEZELF kado hebt durven doen, ook een spoortje heimwee hebt gevoeld. 0f tegenzin dat je 2/3 deel van de reis achter je hebt.
    Wat zul je ongelooflijk veel te vertellen hebben en wat zul je veel niet duidelijk hebben kunnen maken als je terug bent.
    Ik blijf je in ieder geval volgen tot de laatste stappen,
    0ntvang mijn hartelijke groeten uit een regenachtig Heeze.
    Volgende week ben ik eventjes naar het paleis waarvan jij weet waar het ligt.Minder in de buurt dus van een pc.
    Geniet fijn verder en NIET met mate.

    Myriam

  • 12 April 2012 - 15:33

    Bea:

    We eten nu even lekker de restjes van gister en eergister op, gezien Mirna zometeen geld moet gaan verdienen en ik voor de eer moet werken.

    Leuk dat je weer wat van je laat horen en het ga je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ávila

Henrie

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 53230

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 27 April 2012

Camino del Sureste

Landen bezocht: